Lufthansa korvaushakemus

Lufthansa korvaushakemus – Lue lisätietoa oletko oikeutettu korvaukseen ja paljon voit saada

Jos olet kokenut Lufthansa-lennon viivästymisen, peruutuksen tai ylivarauksen, saatat olla oikeutettu jopa 600 € korvaukseen matkustajaa kohti. Lue lisätietoja ja katso miten haet korvausta lennosta

lufthansa korvaushakemus

Oletko kokenut viivästyksiä, peruutuksia tai ylivarauksia Lufthansa-lennolla? Ei hätää, saatat olla oikeutettu jopa 600 € korvaukseen per matkustaja. EU säännökset, kuten asetus 261/2004, takaavat oikeutesi näissä tilanteissa. Meiltä löydät helposti ohjeet ja tiedot korvaushakemuksesi tekemiseen. Vaikka Lufthansa tunnetaan täsmällisyydestään, joskus myöhästymisiä sattuu. Jos lentosi viivästyy yli kolme tuntia ja syy on lentoyhtiön vastuulla – esimerkiksi tekniset viat tai henkilöstön lakko – voit hakea rahallista korvausta.

Jos lentosi perutaan, Lufthansa on velvollinen tarjoamaan sinulle vaihtoehtoisen lennon tai hyvittämään alkuperäisen lipun hinnan. Mikäli peruutuksesta ilmoitetaan alle 14 päivää ennen lähtöä ja peruutuksen syy johtuu lentoyhtiöstä, olet todennäköisesti oikeutettu korvaukseen.

Korvauslaskuri – Tarkista oikeutesi helposti

Voit tarkistaa mahdollisuutesi korvaukseen helposti. Alla olevan palvelun avulla selvität nopeasti, onko sinulla oikeus korvaukseen viivästymisestä, peruutuksesta tai ylivarauksesta. Usein korvausta voidaan hakea jopa kolmen vuoden takaisista lennoista.

Lentomatkustajan oikeudet EU (EY 261/2004)

Lufthansa kuuluu EU asetuksen piiriin, koska sen kotipaikka on EU-alueella. Tämä asetus turvaa oikeutesi korvauksiin lentojen ongelmatilanteissa. Seuraavat summat voivat olla mahdollisia, riippuen lennon pituudesta ja viivästyksen kestosta:

Lennon pituus
Korvaus henkilöä kohti
Alle 1 500 kmJopa 250 €
Yli 1 500 km (EU
sisällä)
Jopa 400 €
1 500–3 500 km (EU
ulkopuolella)
Jopa 400 €
Yli 3 500 km (EU
ulkopuolella)
Jopa 600 €

Mitä tehdä, jos Lufthansa peruu lentosi?

Jos Lufthansa ilmoittaa lennon peruutuksesta, älä hätäänny – säännöt ovat puolellasi. Euroopan lentomatkustajien oikeudet takaavat, että lentoyhtiön täytyy järjestää sinut määränpäähäsi joko uudella lennolla tai halutessasi palauttaa lipun hinta. Ja mikä parasta? Jos peruutuksesta kerrotaan alle 14 päivää ennen lähtöä, saatat olla oikeutettu jopa 600 € korvaukseen per matkustaja. Ei hassumpi lohtu peruuntuneelle reissulle!

Lufthansa yleensä yrittää löytää matkustajille nopeasti uuden lennon – ja vieläpä ilman lisämaksuja. Jos uusi lento ei kuitenkaan sovi aikatauluusi tai matkasuunnitelmasi ovat muuttuneet, sinulla on oikeus neuvotella vaihtoehdoista. On kuitenkin hyvä tietää, että jos Lufthansa onnistuu järjestämään sinulle korvaavan lennon, joka saapuu perille suurin piirtein samaan aikaan kuin alkuperäinen, korvaus ei välttämättä ole enää pöydällä. Tämä on aika reilua, eikö?

Mutta: jos lentosi peruutus johtuu syistä, jotka ovat täysin lentoyhtiön hallinnassa – kuten teknisistä ongelmista tai henkilökunnan lakosta – korvauksesi ovat todennäköisesti voimassa. Poikkeukselliset olosuhteet, kuten huono sää tai lentokentän vaaratilanteet, ovat sen sijaan eri asia. Näissä tapauksissa Lufthansa ei ole velvollinen maksamaan korvauksia.

Jos lento perutaan eikä syy ole poikkeuksellinen, kannattaa ehdottomasti tarkistaa oikeutesi. Rahallinen korvaus saattaa hyvinkin odottaa sinua!

Lufthansa korvaushakemus – Hae korvausta myöhästyneestä tai perutusta lennosta

lufthansa hae korvaus